woensdag 28 januari 2009

Bedritueel

Ik heb een vast ritueel als mama mij naar bed brengt.
Mama maakt voor mij een flesje melk, of een halve als ik goed heb gegeten. Als het flesje klaar is ga ik Scooter een aai, een kusje en een knuffel geven.
Omdat Scooter het niet zo leuk vindt om kusjes en knuffels te krijgen doe ik het kusje en de knuffel in de lucht, vlak voor z'n neus, nadat ie wel een echte aai heeft gekregen.

Daarna ga ik papa een echte kus en knuffel geven. Tenzij papa aan het werk is, dan geef ik een kusje in de lucht richting papa's werk.
En dan gaan we naar boven. Mama en ik. En dan vraag ik of ik de melkie mag hebben en dat mag dan pas als we boven zijn. Want mama heeft liever niet dat ik met lege handen de trap op loop.
Eenmaal boven krijg ik dan de melk, trekt mama m'n broekje uit en zet me op de WC. M'n maagje vullend met melk leeg ik dan m'n blaas.
Als de melk dan al op is gaan we tandjes poetsen. Als de melk nog niet op is gaan we eerst luier en pyjama aantrekken en daarna tandjes poetsen.

Ik ben heel goed met tandjes poetsen. Hou netjes m;n mond open en als mama zegt dat ze de bovenkant gaat doen hou ik zelfs m'n hoofd naar achteren.
Dan ga ik zelf nog wat klooien met de tandenborstel en met de beker voor het water terwijl mama m'n bedje klaar maakt.
En als mama dan terug is in de badkamer dan telt ze tot 3 en dan geef ik de beker en de tandenborstel terug. Meestal.

Daarna ren ik naar m'n bedje, zoek m'n Japies en m'n speen en ga liggen zodat mama het dekbed over me heen kan gooien.
En dan mag ik 2 boekjes uitzoeken die mama gaat voorlezen. Meestal Gonnie en of de beer of die van die leeuw die geen paard is.

Heeeeeeeeel soms is mama over te halen om nog een heeeeeeeeel kort Bumba verhaaltje te vertellen, maar meestal niet.
En dan gaat ze weg. En doet ze het licht uit. En vraag ik of de deur een beetje open mag blijven en dat mag dan.
En dan gaat ze naar beneden en ga ik nog even spelen. Of zingen. Of kletsen.

En als ik dan slaap, dan komt mama mij nog een keer toedekken en al m'n speelgoed uit m'n bedje opruimen, zodat ik er niet op ga liggen.

En zo gaat het al ongeveer vanaf dat ik een baby ben. Boekjes / wc en tandenpoetsen niet, maar de rest eigenlijk wel.
Ik vind het leuk en ik heb er nooit een probleem mee om naar bedje te gaan.

Welterusten allemaal !


0 reacties: