woensdag 27 februari 2008

Potje

Sinds een paar dagen moet (volgens mama) Bih zo'n beetje iedere ochtend een klapsje (plasje) doen.

Mama zet Bih dan op het potje en dan doen mama en ik samen: psssssssss...... en dan is ie klaar.

Vanavond zaten oma, mama en ik beneden na het eten te zitten en eigenlijk wilde ik gewoon alleen m'n sokken uit doen. Dus dat heb ik gedaan.

Maar toen was het ook wel leuk om m'n broek uit te doen en eigenlijk ook m'n luier.

Mama rende meteen naar boven om de potjes te halen. Schijnbaar had de Bih geroepen dat ie moest plassen ofzo want de Bih kwam ook mee naar beneden en werd door mama op het potje gezet.

Dat zag er wel leuk uit. Dus ik ook op het potje zitten en weer pssssssssssssss doen natuurlijk.


Geen echt klapsje natuurlijk, maar gewoon het geluid van een klapsje.

En toen bedacht ik me dat je natuurlijk ook leuk andere dingen met een potje kunt doen ... alhoewel mama zei dat dat dus niet mag als ik er echt een klapsje in gedaan heb.

Je kunt 'm bijvoorbeeld als hoed op je hoofd zetten. Of bij mama of bij Bih....




Na het spelen met het potje was ik nog even met mijn auto aan het spelen ........ en toen ineens was de flap van m'n rompertje nat "oh oh, klapsje daan". Mama zette mij nog even op het potje, maar ja, wat had dat nou voor zin, ik had 't klapsje al gedaan, dus riep ik "nee" en stapte er weer af.

Snel naar boven voor een schone romper en m'n pyjama en lekker naar bed.

En ....... zoals ik al eerder zei: zeg maar NEE dan krijg je er twee.

0 reacties: