woensdag 12 december 2007

Rood pak, witte baard --> Sinneklaa

Potver, weer gemist.

Papa en mama hebben 2 nieuwe huisjes gekocht voor de muizen omdat ze denken dat de muizen deze huisjes leuker vinden.

En inderdaad, de eerste nacht zat er 1 in. Die heeft papa vrij gelaten.
Vanavond zat er weer 1 in. Die heeft mama vrijgelaten. Op dezelfde plek als waar papa de zijne had vrijgelaten.

Waarom gebeurt dit elke keer als ik slaap ?? Wel een beetje raar. Zo zie ik nooit een echte muis.

En weet je wat ook raar is?

Iedereen zegt dat Sinterklaas weer terug is naar Spanje, maar ik zie nog overal plaatjes en foto's van 'm.

Opa kwam zelfs aan met een zingende en dansende Sinterklaas.

In het begin vond ik deze niet zo heel leuk, een beetje eng zelfs. Maar nu vind ik het leuk om zelf het knopje in te drukken zodat Sint hard gaat zingen en dansen.

Ik zie dan wel geen Zwarte Pieten meer en iedereen zegt dat ie weg is, maar ik geloof er niks van.
En dus blijf ik gezellig zingen "Dag Sinneklaa-eh dahag dahag" en "Sinneklaa-eh hondje" (Sinterklaas kapoentje)

Ik zing vooral 's nachts, want ik denk dat dan de Sint en de Pieten over de daken lopen ... maar ja, 's nachts zie je die Pieten niet natuurlijk en daarom denkt iedereen dat ze weg zijn, maar ik weet wel beter.

0 reacties: