donderdag 26 april 2007

Steeds een streepje erbij


Mijn grootste vrienden staan aan de rechterkant van de site te zien.
Meneer Schaap is eigenlijk wel mijn allergrootste vriend, zonder hem kan ik niet slapen. Maar daar wil ik het eigenlijk niet over hebben... Ik wil het hebben over Zebra, of meneer Zebra.

Toen ik nog heel klein was kreeg ik meneer Zebra cadeau van de buurvrouw (of eigenlijk de buurvrouw van de buurvrouw). Al vanaf het begin af aan vond ik meneer Zebra erg leuk. Toen ik nog niet zo goed dingen vast kon pakken en spelen, hing meneer Zebra met z´n veer/spiraal aan mijn wieg. Als ik dan in m´n wiegje lag te trappelen ging m´n wiegje heen en weer en daardoor bewoog meneer Zebra ook.






Meneer Zebra bleek, doordat ie zo licht was (piepschuim en korreltjes), al heel snel op te pakken.
Vorig jaar zomervakantie naar Italië was meneer Zebra ook mee. Op die vakantie kon ik natuurlijk al dingen vastpakken en dus verloor meneer Zebra op die vakantie zijn spiraal.

Dat deed niks af aan het feit dat ik lekker met meneer Zebra kon spelen, misschien nog wel beter nu eigenlijk, zo zonder spiraal.

Ik sjouwde meneer Zebra dus overal mee naartoe en deed alles voor meneer Zebra.

Ik heb ´m zelfs een paar keer, met gevaar voor eigen leven, gered van Scooter… sja, ik moest wel. Wolven eten Zebra´s tenslotte.





2 keer lukte het me niet. 2 keer was meneer Zebra gewond en bloedde hij korrels.
Die 2 keer is meneer Zebra naar de knuffel-kliniek geweest en daar kwam ie dan weer helemaal tip-top vandaan.

MET EXTRA STREPEN



Laatst was meneer Zebra verdwenen, echt weg, niet te vinden.
Mama dacht dat ie op vakantie was ofzo (aanvulling mama: mama dacht: door Scooter in de tuin begraven).
Waarschijnlijk is dit ook zo geweest die vakantie want ineens was meneer Zebra er weer…
Mama zei nog dat ze dacht dat als meneer Zebra weer terug zou komen, dat ie dan weer minder strepen zou hebben (aanvulling mama: een nieuwe gekocht), maar dit was niet zo, hij had al z´n extra strepen nog……

Hij begint ondertussen wel een beetje oud, krakkemikkig en sjoemelig te worden, dus ik vraag me af hoe lang ie nog leeft.

0 reacties: