vrijdag 26 januari 2007

Muizenfamilie

Ik heb een kleine muizenfamilie.

Ze lijken niet echt op elkaar, maar het zijn wel allemaal muizen.

Over die grote muis, die je uit elkaar kunt halen, ben ik snel uitgepraat, daar vind ik niks aan.

Die oranje muis is al een tijdje mijn vriendje, bij vlagen is ie leuk, maar soms doet ie ook heel stom en dan vind ik 'm dus niet zo leuk.
Iedere keer dat ie stom doet terwijl we samen in de box zitten gooi ik 'm gewoon over de rand. Soms gebeurt er dan helemaal niks... maar soms komt Scooter er aan en ....... tsja, eigenlijk is het wel een beetje gemeen, maar ja, Scooter wil ook graag "spelen".

Gevolg is dus dat de oranje muis een beetje gehandicapt is. Hij miste al een been (heeft oma chirurgisch opgelost zodat niet al z'n watten eruit kwamen) en sinds vanmorgen mist ie ook z'n overgebleven voetje.
Ik deed namelijk net of ik 'm mee wilde nemen naar het ziekenhuis, maar heb 'm halverwege de kamer, goed in 't zicht, laten vallen. Toen we thuiskwamen miste ie dus z'n voetje. Hij is verder niet gewond dus het zal wel meevallen met de pijn. Oma hoeft geen operatie te beginnen.




Die bruine muis heb ik al een tijdje. Hij zat steeds op de plank in m'n kamertje en daar kan ik dus niet bij.
Iedere avond voor het slapen gaan zeiden we 'm wel welterusten (net als alle andere vriendjes) maar ik had nog nooit echt met 'm gespeeld of geknuffeld.
Totdat ik 'm van de week bij het welterusten zeggen snel van de plank heb gegrist...... HA HEBBES ! Dus toen heb ik een nachtje met 'm geslapen.

Als ik nu 's avonds naar bedje ga komt ie niet bij me liggen. Mama vindt een schaap / giraffe en stinkdier en ikzelf wel genoeg in bed.
Maar als ik 's nachts wel 's wakker wordt komt mama mijn nieuwe vriendje toch wel even brengen en daar word ik dan heel vrolijk van, niks meer huilen, dat is dan lachen geblazen !!

Dussssssss......... ik heb een nieuw vriendje.


0 reacties: