zondag 7 februari 2010

Wat is ....

Vandaag heb ik het mama eens even lekker lastig gemaakt. Ik heb gewoon heel vaak "wat is ..." gevraagd. En dat was leuk, want de CD met kinderliedjes stond aan in de auto.

Dus ik vroeg:

Berend Botje
Berend Botje ging uit varen...
Wat is Botje?
Zo heet die meneer, Berend Botje.
Maar wat is Botje?
Dat is de naam van die meneer.
En hoe heet die meneer?

Met zijn scheepje naar Zuid Laren...
Wat is scheepje?
Een bootje.

Jan Huigen in de ton
Jan Huigen in de ton, met een hoepeltje erom.
Wat is Huigen?
Ehm, nou zo heet die meneer. Die meneer die in een ton zit.
En de ton die viel in duigen.
Wat is duigen?
Stukjes. Die ton ging kapot. Helemaal in stukjes.

Schipper mag ik overvaren?
Schipper mag ik overvaren?
Wat is overvaren?
Nou, dat je in een bootje gaat zitten en dat je dan gaat varen. Naar de andere kant. Varen in een bootje dus .
Ja of Nee?
Wat is jaofnee?
Nou, dat weet je toch wel. Ja of Nee, wellus of nietus.
Moet ik dan een cent betalen?
Wat is cent?
Geld. Als je moet betalen geef je toch geld? Nou een cent is geld.

Advocaatje ging op reis.
Advocaatje ging op reis, tiereliereliere.
Wat is Kaatje?
Nee, hij zingt advocaatje.
Wat is advocaatje?
Ehm ...
Wat is reis?
Vakantie. Die meneer ging op vakantie.
Wat is tiereliere?
Niks. Net als LaLaLa, gewoon zingen.

Onder de moeders paraplu.
Onder de moeders paraplu liepen eens 2 kindjes.
Wat is moeder?
Nou, dat weet je best, dat is mama. Dus onder mama's paraplu.
Dat waren dikke vrindjes.
Wat is Dikke vrindjes?
Beste vriendjes.
Mijn beste vriendjes zijn Olivier, Max, Ben en Mika

Ik zag 2 beren.

Zag 2 beren broodjes smeren, oh het was een wonder.
Wat is smeren?
Dat weet je toch ook wel. Als je een broodje klaar maakt dan smeer je daar boter op, of chocopasta, of pindakaas. Dat smeer je op je brood.
Wat is wonder?
Sja...

Op een klein stationnetje.
Op een klein stationnetje, 's morgens in de vroegte.
Wat is klein stationnetje?
Joh, Tim, moet dat nou de hele tijd?
Stonden 7 wagentjes netjes op een rij.
Wat is wagentje?
Wagonnetjes, die dingen die achter Thomas de Trein aan rijden.
En het machinistje draaide aan het wieletje.
Wat is wieletje?
Soort stuurtje, net als dit hier in mama's auto, maar dan klein beetje anders.

En toen zette mama 'm uit, de CD.


1 reacties:

Astrid zei

haha, das inderdaad helemaal herkenbaar!