dinsdag 26 januari 2010

I am the man

Kijk, natuurlijk is het lekker makkelijk als papa of mama je sokken / schoenen / jas / sjaal etc etc aantrekt. Maar het is natuurlijk eigenlijk nog veel stoerder als je dat zelf kunt.
Eerst wilde ik er niet aan. Want ik dacht: jaha, als ik daar eenmaal aan begin dan kom ik er nooit meer vanaf natuurlijk, dan moet ik het zelf blijven doen, en ZO groot ben ik nou ook nog niet.
Maar toen vertelde mama dat Mika dus wel al zelf haar sokken aan kan doen. Dus toen dacht ik: Hé, wacht eens even. Mika is gewoon 3 maanden jonger dan ik ... en dus trek ik nu dan toch ook maar mijn eigen sokken aan.

En op school heeft de juf me geleerd hoe ik mijn jas aan moet trekken. Papa en mama zijn er helemaal lyrisch van, terwijl het eigenlijk vrij simpel is.
Je legt je jas op de grond, binnenkant naar boven en kraag naar je toe. Dan steek je je handen in de mouwen, kiept de jas over je hoofd en steekt je handen door de mouwen heen. Tada. Jas is aan.
Oh ja en vervolgens pak je je sjaal, slingert die over je hoofd en draait er gewoon een heleboel keer aan. Klaar !


1 reacties:

Valez zei

Dat is mooi dat ze dat trucje op school weten. :-) Erg handig hoor. Bij Chantal leren ze dat meteen zodra ze naar de peutergroep gaan, dus die kent hem ook.

Goed blijven oefenen!