zondag 11 oktober 2009

Ziek

Ziek. Ik ben bijna nooit ziek eigenlijk, maar vrijdagavond werd ik toch echt ziek.
Rond een uurtje of 3 in de nacht werd ik wakker met pijn in m'n buik. Dus maakte ik mammie wakker. Dat ik moest plassen en dat ik pijn had in m'n buik. Dus mama ging mee plassen en pakte voor de zekerheid een kom en een handdoek. Dat was heel handig, bleek een paar minuten later want de pijn in mijn buik zorgde ervoor dat ik moest overgeven. Gelukkig alles in de kom, dus we konden snel weer slapen.
Wel bij mammie in bed. Samen in een 1-persoons-onderin-het-stapelbed-bed. Ik vond het best gezellig en dus ging ik aldoor tegen mama praten. En lachen en kletsen, want ik voelde me niet echt meer ziek. De pijn in m'n buik was over.

Zaterdagochtend was ik al vroeg wakker. Best warm voelde ik aan. Bleek dat ik 39,4 graden koorts had. En dus knabbelde ik aan een Sinaspril pilletje. Want oma eet ook altijd pilletjes als ze pijn in d'r buik of hoofd heeft, dus ik wilde ook wel een pilletje. Alleen was het pilletje een beetje vies. Pepermuntsmaak. En dat prikt op m'n tong. Dus heb ik maar de helft op en toen wilde ik echt niet meer. Dan maar koorts.

Tegen de middag voelde ik me alweer beter en wilde ik perse met mama mee boodschappen doen. Nou, dat was misschien toch niet zo'n handig plan, want toen we de speelgoedwinkel inliepen (mama wilde voor mij en klein cadeautje kopen omdat ik zo zielig was) voelde ik het een beetje wiebelen en wilde ik alleen maar dat mama mij optilde. Ik wilde ook geen cadeautjes mee... ik was alleen maar heel moe.
En dus kocht mama niks en racede we door de AH heen om de nodige boodschappen te doen.
Thuis ben ik toen maar op de bank gaan liggen en daar niet meer afgekomen totdat ik naar bed moest. En ook wilde, want ik was ZOOOO moe.

Om 05.00 uur werd ik weer wakker van pijn in m'n buik en nadat ik had gespuugd, papa en mama m'n bed en pyjama hadden verschoond, ik weer had gespuugd en papa en mama weer m'n bed hadden verschoond heb ik gelukkig lekker lang doorgeslapen.

En nu ben ik weer beter. Door dat halve pilletje van gister denk ik.


0 reacties: