donderdag 16 juli 2009

Dag 5 - Slakjes


Vanmorgen was ik met mama en opi in de zee. En opi was schelpjes aan het zoeken. En ineens had opi een kreeftje, in een schelp. WHA !!

Mama schrok er wel een beetje van en ik dus ook, dus gooide opi 'm maar heeeeel ver weg, de zee in.
Maar eigenlijk wilde ik wel zien hoe dat kreeftje over het strand zou lopen. Maar ja, kreeftje al gevlogen .. eh .. gezwommen. Dus ging opi zoeeken naar mieuwe kreeftjes, maar die kon ie niet vinden. Wel slakjes. Heel veel slakjes.
En die werden in mijn emmertje allemaal wakker. En gingen tegen de zijkant aankruipen.

Toen we gingen lunchen moest ik alle slakjes van mama en opi weer terug in de zee gooien, anders gingen ze dood. Maar dat wilde ik eigenlijk niet. Eigenlijk wilde ik nog met ze spelen en ernaar kijken en ook aan papa laten zien. Maar ja, ik wilde ook niet dat ze dood zouden gaan, dus uiteindelijk heb ik ze wel weer teruggegooid in de zee.

Daaaahaaag, slakjes !!

0 reacties: