vrijdag 2 januari 2009

Oudjaarsdag

Sneeuw !! Er lag sneeuw buiten. En ook ijs. Maar dat snapte ik niet helemaal ... ijs. Ijs is toch om te eten?


Mama was vroeg thuis van d'r werk vandaag en dus gingen oma, papa, mama en ik naar het ijs kijken. En erop lopen.
Papa had de slee meegenomen, maar dat vond ik wel een beetje eng, in die slee zitten. Ik wilde 'm wel voorttrekken, maar niet in zitten.

Totdat papa liet zien dat het best heel leuk was. Papa ging in de slee zitten en mama en ik gingen 'n voorttrekken. Dat zag er leuk uit ! Dus toen wilde ik ook wel.

En weet je wat ik vond toen ik in die slee ging zitten ? Een pinpin (pinguin). En die was het allerleukst van het hele tripje, die pinpin. Ik heb de pinpin in de slee gezet en toen ging ik de pinpin duwen.

Ineens waren er heel veel knallen en ook ppppwwwwwwiiiiiiiieeeeee BOEM. "Hele grote kaarsje" (grote vlammen van een oudjaar-vuur) en ook lichtjes in de lucht. Dat vond ik in het begin ook wel een beetje eng, maar oma, papa en mama riepen de hele tijd maar dat het niet eng en wel mooi was, dus nou, dat zal wel dan.

Ondanks mijn veel te grote handschoenen was het wel koud, dus we zijn niet zo heel lang gebleven en weer naar huis gegaan.

Het schijnt dat er 's nachts ook weer veel knallen en lichtjes waren, maar daar heb ik dus helemaal niks van gemerkt. Ik heb overal lekker doorheen geslapen.



0 reacties: