dinsdag 6 mei 2008

1e dag bij de peuters

Lieve Timmy,

Wat ben je al groot.
Vanaf vandaag ben je geen dreumes meer maar een echte peuter.

Vanaf vandaag ga je dus niet meer naar de dreumes-groep, maar mag je spelen met de andere peuters.

Mama had gedacht dat je het misschien niet zo leuk zou vinden. Een hele nieuwe ruimte, nieuwe leidsters, zelfs een nieuwe ingang.
De leidsters van de dreunes-groep hadden ook gedacht dat het wel even wennen zou zijn voor je. Gelukkig ging je vriendje Olivier ook vandaag voor het eerst naar de peuters en waren er ook al dreumes-vriendjes en vriendinnetjes die al eerder over waren naar de peutergroep.

Vanmorgen was het dan zover. We liepen niet naar de vertrouwde ingang maar naar een deur verderop. Ik had gedacht dat je het niet zou willen, naar een andere deur, maar je had er helemaal geen probleem mee.

Eenmaal binnen liet 1 van de leidsters me zien waar alles was en jij volgde braaf aan mijn hand.
Het kleine beetje verlegenheid maakte plaats voor een grote glimlach toen Sabine op je af kwam rennen ..... Tiiiiiiiiiiimmmmmmmy ..... dat was dan vast 1 bekend gezicht.

Daarna duurde het handje vasthouden nog ongeveer 30 seconden.
Toen had je de auto's ontdekt. En weg was je.

Nadat ik alle spullen had geinstalleerd en had gezien waar je je middagdutje zou doen (in een echt bedje) moest ik je zoeken.
Je zat heerlijk met wat andere kinderen aan een tafeltje met wat blokjes te spelen en Olivier was ondertussen ook gearriveerd.

Ik gaf je een zoen en zei dat mama ging werken. Ik kreeg een zoen terug en ik bestond niet meer. Veel te leuk al die blokjes en andere kindjes.

Toen ik je 's middags kwam halen wilde je zelfs niet eens mee. Je was lekker aan het sjezen met een loopauto.

Het koste heel wat moeite om je mee te krijgen, maar wat fijn dat je het zo leuk hebt.

Mijn kleine peuter.

0 reacties: