zondag 24 februari 2008

Lekker buiten

Vanmiddag ben ik een hele tijd lekker buiten geweest. Het waaide wel een klein beetje, maar dat vond ik niet erg.


Eerst ging ik met mama een stukje lopen op het pas achter het huis, tussen de paardjes en de schaapjes door.

Mama had mijn fietsje meegenomen omdat ik daar vanmorgen zo leuk op ging zitten in de woonkamer. Maar echt niet dat ik van plan was om dat buiten nog een keer te doen, dus mama liep voor Piet Snot met dat fietsje.

Dus toen heb ik het de terugweg maar (achteruit lopend) getrokken.



Oma had het al aan mama verteld. Ik heb van de week de grote auto's gespot die langs het pad staan .... ZO he, dat is nog eens leuk.

Allemaal hele leuke grote auto's bij elkaar.

Ze waren wel een beetje "bah, viesj he?", maar volgens mama was dat roest ofzo...





Omdat ik niet op m'n fietsje wilde dacht mama dat het wel leuk was om even te gaan voetballen dan. Maar daar moesten we dus wel de bal even voor halen.

Scooter wilde ook graag meedoen waardoor de bal ongeveer 2 minuten overleefde.





Ik heb nog wel tegen de bal aangeschopt en ook tegen de stukjes die Scooter eraf had gebeten, maar die lol was er snel af "ooooooooh Toeter".


Maar niet getreurd, in het stukje boesjboesj achter het huis (zeg maar in de tuin) vond ik een andere bal. Die rolde meteen onder het hek door zodat zowel Scooter als ik er niet bij konden en dus mama weer in actie moest komen.

Wat die bal precies in de boesjboesj aan het doen was weet ik niet. Volgens mama had Scooter 'm daar begraven en had ie dat met nog wel meer ballen gedaan.

Ik geloof het niet zo, waarom zou Scooter dat doen?


Wat wel een beetje gek was, was dat Scooter in die boesjboesj heen en weer aan het lopen was. En ineens kwam ie met een pikzwart ... sja ... ik dacht aapje, maar mama zei kip tevoorschijn.

Omdat ie zo vies was moest ie even in badje. Mama wilde 'm in de wasmachine doen, maar dat gaat natuurlijk niet, dus dat vond ik niet goed.
Dus heb ik 'm zelf maar even in dat kleine badje gedaan... die ene die naast Scooter z'n etensbak staat.


Eerst in badje en dan even buiten drogen. Ben benieuwd wat het nou is, een aap of een kip.


Beestje moet er trouwens wel lang gelegen hebben, mama en ik konden ons niet eens meer herinneren dat ik zo'n beestje heb gehad....... of zou ie van iemand anders zijn?


Na al dat gespeel buiten ben ik dus mooi op de bank in slaap gevallen ......pfoeh he, ik was best heel erg moe.



0 reacties: