donderdag 25 oktober 2007

Hersenschuddinkje

Sja, ik kan er ook niet veel aan doen. Ik wilde graag naar huis en was dus richting deur aan het lopen en keek tegelijkertijd om of papa er ook aan kwam.

BOEM ............. muur ............ huilen

Uitgehuild en onderweg naar de supermarkt, boodschappies doen voor het avondeten. So far so good. Ik voelde me nog best OK.
Heb nog gelachen en de appels benoemd (das 1 van de best wel vele woordjes die ik nu ken).

Eenmaal thuis ging het iets minder. Ik voelde me niet zo lekker, dus maar even bij papa op schoot. Maar papa moest nog even de boodschappen uit de auto halen dus die zette me weer neer. Niet leuk natuurlijk, want ik voelde me niet lekker, maar ja, dat wist papa dan weer niet.

Kotsen ......... banaan .......... huilen

Schone kleertjes aan en bij papa op schoot, ik voel me nog steeds niet lekker. Mama komt thuis en ziet mij bij papa op schoot (op zich al beetje raar, want ik wil niet zo vaak lekker op schoot zitten), bleek en slap en beetje suffig.
Mama belt huisartsenpost en die zeggen "kom maar langs". Getver, sleep sleep jasje aan, de auto weer in. Ik ben ondertussen wel moe maar dat is ook niet zo gek, het is mijn bedtijd.

Mama weet alleen niet zo goed of dat goed of slecht is, dus voor de zekerheid zijn papa en mama mij de hele tijd aan het wakker maken. Lekker irritant.

In de wachtkamer van de huisartsenpost, ik ben nog steeds niet lekker en zie nog steeds bleek. Nog een beetje spugen en huilen natuurlijk.

We waren redelijk snel aan de beurt. Volgens de dokter bij de HP is het een hele normale reactie, soort van een hersenschuddinkje, een kinderhersenschudding noemde hij het.
Maar kindertjes kunnen heel veel hebben en mijn reactie is heel normaal ... nou, zo voelt het niet ... normaal.

Omdat ik niet buiten westen ben geweest en wel meteen gehuild heb na de klap mag ik lekker gewoon slapen vannacht (en mama ook) en hoef ik dus niet om de 2 uur wakker gemaakt te worden.

Weer thuis ........ schone pyjama aan en lekker naar bedje. Ik roep dat ik wat wil drinken en mama geeft me water. Getver, dat wil ik niet.
Beetje pap dan, krijg ik misschien ook geen honger halverwege de nacht waardoor mama er toch uit moet.

En dan ga ik lekker slapen.

Totdat mama en papa midden in hun avondmaal zitten ... toen gooide ik de pap er weer uit.
Natuurlijk dus over m'n pyjama / slaapzak / lakentje / Japie het schaap / de Bih en hontie, eigenlijk dus alles wat er in mijn bedje lag.
En omdat ik wel moe was heb ik ook in m'n ogen gewreven .... met pap aan m'n handen.
Alles zat onder.

Papa en mama hebben alles schoongemaakt en in de was gegooid, maar ik moet wel meteen morgenochtend in badje van mama ... hmmm.

Hoop dat ik me dan beter voel.

0 reacties: