woensdag 7 maart 2007

Mijlpaal

Sommige trucen die je als kleine uk kunt leren zijn trucen, denk aan kusjes geven of bijvoorbeeld zelf met een lepel eten.

Deze trucen maken plaats voor andere trucen, althans bij mij. Die foto's van dat met die lepel eten zijn uniek. Ik heb het die avond gedaan en daarna nooit meer. Als papa of mama mij nu een lepel geeft dan ga ik er gewoon mee op tafel slaan of mee zwaaien ... Peavey blij.
Ik heb namelijk gehoord dat je dat als kind eigenlijk moet doen, in plaats van meteen netjes te gaan eten. Tsja, wist ik veel.

En kusjes geven doe ik ook niet meer. Doe nog wel iets wat er een beetje op lijkt, maar zeker niet meer zo enthousiast als dat ik eerst was.

Maar goed, ik dwaal af.

Grotere trucen kun je eigenlijk wel mijlpalen noemen. En eigenlijk is het de bedoeling dat je deze trucen dus blijft doen de rest van je leven (ja ja, eten met een lepel moet je ook blijven doen, alhoewel een vork soms ook wel handig is). Dit zijn de trucen waar iedereen altijd zo lyrisch over is en waarvan moeders altijd nog weten wanneer hun kind die betreffende truc kon uitvoeren.

Het gekke is dat je dit soort trucen eigenlijk vaak van de ene op de andere dag ineens kan. 3 dagen geleden "riep" ik nog dat ik een auto nodig had...

Nou... als mama 10 minuten eerder thuis was gekomen van d'r werk dan had ze de truc/mijlpaal met eigen ogen kunnen zien. Nu moest ze het van oma horen.
Dat vond ze niet erg want het vervolg van de mijlpaal kon ze wel met eigen ogen zien en zelfs op camera vastleggen (zij wel :-) )...

Eerlijk is eerlijk, het zijn niet helemaal de eerste stapjes die jullie te zien krijgen, maar wel de zesde en zevende (of zoiets).

Omdat ik natuurlijk nog in een leerstadium ben ga ik alleen niet zo hard... mama heeft uitgerekend ongeveer 50 cm/min (de tegels zijn 50 cm en het filmpje duurde ongeveer 2 minuten)... dus om de vaart er een beetje in te houden ben ik in het filmpje iets versneld...


0 reacties: